با رفتار بد پرستار كودك چه كنيم؟

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

با رفتار بد پرستار كودك چه كنيم؟

۱۷ بازديد

آيا پرستار كودك شما وظايفش را با تاخير انجام ميدهد؟   آيا رفتار مناسبي با كودك شما ندارد؟  برخورد شما بستگي به اين دارد كه آيا مي خواهيد او را نگه داريد يا با او قطع همكاري كنيد.

پرستار كودك

پرستار كودك شما ظرفهاي كثيف را در ظرفشويي رها مي كند و اسباب بازيهاي كودك در سراسر خانه روي زمين مي باشد.

چه بايد بكنيد:

بگذاريد آنها را به آرامي انجام دهد.

هميشه حواستان باشد كار اصلي پرستار كودك شما نگهداري از كودك شماست و وظيفه اصلي او تميز كردن خانه نمي باشد، درست است كه شما ترجيح مي دهيد وقتي وارد خانه مي شويد با يك خانه كاملا مرتب روبرو شويد، ولي مطمئنا رسيدگي به امور كودكتان در اولويت است.

در مورد جمع آوري اسباب بازي ها داستان متفاوت است، بايد به فرزندان آموزش داده شود كه بعد از بازي يا قبل از خواب بايد اسباب بازي هايش را جمع آوري كند، اين بخشي از روند زندگي او بايد باشد كه به كمك پرستار و والدين بايد تمرين شود.

پرستار كودك شما دير به منزل شما مي رسد.

چه بايد بكنيد:

با او خيلي محكم و واضح درباره اين موضوع صحبت كنيد و بگوييد خيلي برايتان به موقه بودن مهم است و هيچ دليلي و بهانه اي براي تاخير قابل قبول نيست،  پرستار كودك  شما بايد يك ربع زودتر در محل حاضر شود تا مبادا مشكلي ايجاد شود. همچنين كنسل كردن در لحظه آخر به هيچ وجه امكان پذير نيست. و اگر در شرايط خيلي خاصي مجبور به كنسل كردن شدند بايد از قبل يك نفر كه مورد تاييد خانواده مي باشد و با اطلاع قبلي از طريق مركز پرستاري اعزام كننده، اين كار انجام شود.

پرستار كودك شما بچه را به موقع نمي خواباند.

چه بايد بكنيد:

مشكل را به او مرور كنيد. وقتي ساعت 10 شب كودك پيش دبستاني شماهنوز با اسباب بازي هايش بازي ميكند، مشخص است كه فردا صبح به سختي بيدار مي شود و در تمام طول مدرسه خواب آلود خواهد بود كه در يادگيري او هم تاثير دارد. به پرستار او بگوييد كم دقتي او در اين زمينه نتيج جبران ناپاذيري خواهد گذاشت علاوه بر اينكه صبح براي بيدار كردن كودك بايد انرژي بسيار بيشتري بگذارد. پرستار بايد از كتايهايي كه كودك رو به خواب وا ميدارد و همچنين موسي قي هايي استفاده كند كه برنامه خواب كودك منظم شود.

پرستار كودك به كودك شما اجازه مي دهد ميان وعده بيش از حد بخورد.

چه بايد بكنيد:

با پرستار راجع به ايرادهاي پرخوري كودك صحبت كنيد.

سعي كنيد ميان وعدا هاي سالم در منزل بگذاريد تا كودك هوس خوردنخوراكي هاي ناسالم نكند و پرستار كودك به زحمت بيفتد.با او راجع به عوارض پرخوري صحبت كنيد و از او بخواهيد براي اين كار انرژي زيادي بگذارد تا فرزند شما تغذيه مناسبي داشته باشد.

پرستار كودك شما مدام از تلفن همراه خود استفاده ميكند.

چه بايد بكنيد:

در مورد مشكل با او صحبت كنيد و به او هشدار دهيد.

چشم و گوش پرستار بايد روي كودك شما باشد و نه صفحه نمايش تلفن همراه، از اينكه به پرستارتان بگوييد تماسهايش را بگذارد براي زماني كه كودك شما خواب است، احساس بدي نداشته باشيد.  نگهداري از كودك در منزل  تمركز زيادي مي خواهد و كار با تلفن همراه اين تمركز را كاهش مي دهد، پس خيلي واضح از او بخواهيد كه در زمان كار و بيداري كودك تلفن همراهش را كنار بگذارد.

پرستار كودك اجازه مي دهد كودك زياد تلويزيون تماشا كند.

چه بايد بكنيد:

به او هشدار دهيد.

به پرستارتان در مورد اينكه كودك چه برنامه هايي را بايد ببيند توضيح دهيد و حتما گوشزد كنيد كه چه برنامه هايي را نبايد ببيند در مورد اينكه پرستار در مورد برنامه هايي كه كودك نبايد ببند چه عكس العملي نشان بدهد حتما توضيح دهيد. از او بخواهيد با بازيهاي مختلف او را سرگرم كند تا كودك كمتر تمايل به تماشاي تلويزيون نشان بدهد.

پرستار كودك نامزدي دارد كه او را به خانه شما آورده است.

چه بايد بكنيد:

حتما قطع همكاري كنيد.

اگر يك بار پرستاري اين كار را انجام داد چون هم خلاف مقررات مراكر پرستاري است و هم اينكه با اينكه كار مي تواند تاثير بسزايي در كودك شما بگذارد و حس نا امني را براي خانواده ايجاد كند با او قطع همكاري كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.