مهد كودك يا پرستار كودك كدام روش انتخاب درستي است

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

مهد كودك يا پرستار كودك كدام روش انتخاب درستي است

۴۰ بازديد

طبق آمار درصد بسيار بالايي از بچه ها  امكان مراقبت توسط والدين خود را ندارند. با توجه به شرايط امروز جوامع، اكثر خانواده ها ساعاتي از روز را در خارج از منزل به سر مي برند.بر خلاف گذشته كه فقط پدران مسئوليت داشتن شغل را به عهده داشتند، امروزه بيشتر مادران هم شاغل مي باشند و همين امر باعث مي شود موضوع مهم نگهداري از كودكان مطرح شود.

مهد كودك يا پرستار كودك، كداميك روش براي نگهداري از فرزند خود انتخاب مي كنيد

سوالي كه براي خانواده ها پيش مي آيد اين است كه بهترين روش براي مراقبت از فرزندشان در ساعاتي كه تنها هستند چه روشي مي باشد.دو گزينه پيش روي خانواده موجود است.

يكي فرستادن كودك به مهد كودك و سپردن اوقات تنهايي در كنار ديگر بچه ها و با نظارت يك مربي كه به آنها آموزش هاي لازم را مي دهد و با برگزاري بازي هاي گروهي آنها را سرگرم مي كند.
گزينه ديگر استفاده از پرستار كودك است كه مي تواند به صورت شبانه روزي يا روزانه نگهداري از كودك در منزل را، انجام  دهد.هر كدام از اين روش ها، مزايا و معايبي دارند كه والدين مي تواند بر اساس شرايط زندگي خود و خواسته ها و نيازهايشان يكي را انتخاب كنند.
براي انتخاب مهد كودك حتما به صورت حضوري به مهد هاي مورد نظر خود مراجعه كرده و مجوز آنها را مشاهده كنيد. از زمان بندي و هزينه هاي مهد كودك آگاه شويد.  از تعداد افرادي كه در يك كلاس هستند نيز سوال كنيد. زيرا هر چه تعداد بيشتر باشد توجه مربي به تك تك بچه ها كمتر مي شود. حتما از نحوه آموزش و بازي ها و سرگرمي ها بپرسيد.در مقابل براي استخدام يك پرستار شبانه روزي يا روزانه كه نگهداري از كودك در منزل را به عهده مي گيرد حتما از طريق مراكز معتبر خدمات پرستاري اقدام نماييد. استفاده از آگهي هاي روزنامه به دليل نداشتن مدارك ضمانتي و عدم شناخت از پرستار كودك مي تواند مشكلات عديده اي فراهم آورد.
حضور كودك در مهد كودك مي تواند او را براي حضور در محيط هاي بزرگتري غير از خانواده آماده كند.كودك در مهد، روش هاي تعامل با ديگر بچه ها را آموزش مي بيند. مي تواند براي خود دوست انتخاب كند و در محيطي به جز محيط خانه ساعاتي را بگذراند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.