براي انتخاب پرستار در منزل چه نكاتي را بايد رعايت كرد

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

براي انتخاب پرستار در منزل چه نكاتي را بايد رعايت كرد

۴۳ بازديد

هر يك از ما ممكن است بنا به دلايل مختلفي به خدمات پرستاري در منزل نياز پيدا كنيم، چه با حضور پرستار سالمند در منزل و چه با استخدام پرستار كودك. هر فردي هم دل نگراني‌هايي در مورد استخدام پرستار دارد و مي‌خواهد بهترين پرستار در منزل را به خانه خود بياورد. ما در سپيدگستر نكات مهم خدمات پرستاري در منزل را به شما خواهيم گفت تا شما با خيال راحت و آگاهانه، جواب سوالاتتان درباره اين موضوع را بدانيد.

هر يك از ما ممكن است بنا به دلايل مختلفي به خدمات پرستاري در منزل نياز پيدا كنيم، چه با حضور پرستار سالمند در منزل و چه با استخدام پرستار كودك. هر فردي هم دل نگراني‌هايي در مورد استخدام پرستار دارد و مي‌خواهد بهترين پرستار در منزل را به خانه خود بياورد. ما در سپيدگستر نكات مهم خدمات پرستاري در منزل را به شما خواهيم گفت تا شما با خيال راحت و آگاهانه، جواب سوالاتتان درباره اين موضوع را بدانيد.

پرستار در منزل كيست؟

ارائه خدمات پزشكي يا مراقبت از افراد توسط يك فرد آموزش‌ديده و با دانش را پرستاري مي‌گويند. به شخصي كه اين خدمات را در منزل ارائه مي‌دهد پرستار در منزل مي‌گويند. نكته مهم در اين تعريف بحث آموزش‌ديدگي در زمينه پرستاري و مراقبت است.

استخدام پرستار در منزل

پس اگر فردي صرفا تجربه مراقبت و حتي پرستاري از افراد را داشته باشد اما آموزش‌ديده و با دانش نباشد نمي‌توان او را دقيقا پرستار به معناي بالا ناميد. امر پرستاري پر است از اتفاقات غيرمنتظره‌اي كه ممكن است افراد در طي سال‌ها تجربه هم با آن مواجه نشده باشند اما اگر دانش اين كار را آموخته باشند مي‌توانند با اتفاقات غيرمترقبه مواجه شوند.

ضرورت حضور پرستار در منزل چيست؟

تغيير در سبك زندگي و در نتيجه كمبود وقت در زندگي افراد و همچنين تخصصي‌بودن امر پرستاري به‌خصوص در مورد بيماران باعث ضروري‌شدن حضور پرستاران در منزل شده است.

براي استخدام پرستار در منزل بايد به چه نكاتي توجه كنيم؟

براي استخدام پرستار در منزل حتما بايد توجه داشته باشيد كه فقط صرف هزينه كم را نبايد به‌عنوان معيار در نظر بگيريد. غير از اين مورد نكات كلي‌اي كه بايد به آن توجه كنيد شامل موارد زير مي‌شود:

استخدام پرستار در منزل از مجموعه‌هاي داراي مجوز از وزارت بهداشت

استخدام پرستار با تجربه و با دانش

  • ارائه اطلاعات لازم درباره شخصي كه بايد از او مراقبت شود
  • استخدام پرستار علاقه‌مند، با حوصله و اخلاق‌مدار كه با افراد همدلي داشته باشد
  • استخدام پرستار حرفه‌اي و آموزش‌ديده
  • همچنين توجه داشته باشيد كه پرستار حتما بايد به نياز و اهداف شما بخورد. يعني اگر نياز به پرستار بيمار در منزل داريد نبايد پرستار كودك استخدام كنيد و بالعكس. آموزش‌ها، تخصص‌ها و توانايي‌هاي هر يك از اين پرستاران با هم فرق دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.