آيا استفاده از خدمات پرستاري در منزل واقعا ارزشش را دارد؟

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

آيا استفاده از خدمات پرستاري در منزل واقعا ارزشش را دارد؟

۴۲ بازديد

ما معتقديم كه استفاده از خدمات مراقبت‌هاي بهداشتي يا خدمات پرستاري در منزل يك سرمايه‌گذاري براي افراد سالمند است. در واقع شما به عنوان يك فرزند، با بهره‌مندي از اين خدمات، به والدين سالمند خود كمك مي‌كنيد كه استقلال بيشتري داشته باشند، زندگي شادتري را تجربه كنند و با كيفيت بالاتري به زندگي خود ادامه دهند. با وجود مشغله‌هاي فراوان، امروزه ديگر پرستاري از سالمندان، افراد معلول و افراد كم‌توان در همه گروه‌هاي سني براي خانواده‌ها تا حدودي دشوار شده است. خدمات پرستاري در منزل بهترين گزينه براي اين دسته از افراد است. در اين خدمات به مددجو يا فرد سالمند كمك مي‌شود كه راحت‌تر زندگي كند. در مراكز خدمات پرستاري معتبر، با بهره‌گيري از تجربه افراد متخصص، به افراد سالمند و كم‌توان كمك خواهد شد كه بتوانند مانند ديگران زندگي عادي داشته باشند.

آيا استفاده از خدمات پرستاري در منزل واقعا ارزشش را دارد؟

 

معرفي خدمات پرستاري در منزل

خدمات پرستاري در منزل شامل خدمات مختلفي مانند اعزام پرستار سالمند و پرستار كودك به محل، ارائه خدمات فيزيوتراپي در منزل و ارائه خدمات نگهداري از بيماران بستري شده در بخش مراقبت‌هاي ويژه قبل يا بعد از عمل جراحي مي‌باشد. اما عمده خدمات اين مراكز را مي‌توان به دو دسته اصلي زير تقسيم كرد:

مراقبت از بيماران سالخورده

افراد سالخورده اكثراً اصرار دارند كه براي مداوا و درمان بيماري‌هايشان به بيمارستان نروند. اين دسته از افراد براي داشتن يك زندگي سالم‌تر نياز به مراقبت‌هاي ويژه خواهند داشت. آنها معمولا از بيماري‌هاي مختلف ناشي از افزايش سن مانند ديابت، فشار خون و… رنج مي‌برند. هنگامي كه خدمات درماني اين بيماري‌ها در خانه به آنها ارائه مي‌شود، احساس امنيت مي‌كنند، استقلال بيشتري دارند و انگيزه‌اي پيدا مي‌كنند كه منجر به رضايت آنها از اعضاي خانواده مي‌شود.

مراقبت از نوزادان تازه متولد شده

خدمات پرستاري در منزل فقط براي افراد مسن و بيمار نيست بلكه مي‌توانيد براي مراقبت از كودك و نوزادان تازه متولد شده نيز از آنها استفاده كنيد. مادراني كه به هر دليلي براي نگهداري از نوزاد تازه متولد شده خود نياز به حمايت دارند؛ مي‌توانند به اين مراكز درخواست پرستار كودك بدهند و براي يادگيري كارهايي مانند نحوه شيردهي و حتي حمام كردن نوزاد از تخصص اين افراد بهره ببرند. استفاده از اين خدمات به مادران شاغل كمك مي‌كند تا بتوانند بعد از زايمان هر چه سريع‌تر به محل كار خود بازگردند.

مزاياي استفاده از خدمات پرستاري در منزل

خانواده‌هاي زيادي وجود دارند كه به دلايل مختلفي نمي‌توانند از والدين يا فرزندان خود در طول روز مراقبت كنند. مشغله‌هاي كاري مهم‌ترين دليل ناتواني اين خانواده‌ها در نگهداري از عزيزان‌شان است. استفاده از مراقبت‌ها و خدمات پرستاري در منزل مي‌تواند يك گزينه مفيد براي آنها باشد. پرستاران اين مراكز به والدين سالخورده و كودكان اين خانواده‌ها كمك مي‌كنند كه از نظر جسمي، روحي و عاطفي در وضعيت نرمالي قرار بگيرند. از ديگر مزاياي اين خدمات مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:
استفاده از تجربه پرستاران حرفه‌اي واجد شرايط است.
كمك به افراد سالمند براي انجام فعاليت‌هاي روزمره و امور شخصي خود مانند حمام كردن، پياده‌روي و يادآوري داروهايي كه بايد استفاده كنند.
كمك به بيماراني كه از بيماري‌هاي مزمن رنج مي‌برند و بيماراني كه از بيمارستان مرخص شده‌اند و نياز به رژيم غذايي خاصي دارند. در چنين شرايطي پرستاران مي‌توانند رژيم غذايي منطبق با نيازهاي جسمي فرد بيمار را طراحي كرده و بر روي اجرا آن نظارت كنند.
از آنجا كه افراد سالخورده بيشتر احساس تنهايي مي‌كنند، حضور يك پرستار در كنار آنها براي هم صحبتي، به خصوص در شرايطي كه ديگر اعضاي خانواده مدت زيادي از روز را خارج از خانه هستند، بسيار مفيد است.
و در نهايت اينكه استفاده از خدمات پرستاري در منزل مي‌تواند در مقايسه با مراجعه به بيمارستان براي انجام كارهاي ساده‌اي مانند اندازه‌گيري فشار خون و قند خون بسيار مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.
از آنجا كه محيط خانه با محيط بيمارستان كاملاً متفاوت است، توصيه ما اين است كه تا حد ممكن سعي كنيد از بردن افراد سالمند به بيمارستان خودداري كنيد. به خصوص اگر آنها از نظر جسمي نياز به بستري شدن ندارند. نگهداري از سالمندان در منزل و تحت نظر يك پرستار مجرب نه تنها مي‌تواند از ايجاد مشكلات جسمي جلوگيري كند، بلكه روي روحيه اين افراد نيز به صورت مستقيم تاثير دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.