در مورد زخم بستر و درمان بيشتر بدانيد

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

در مورد زخم بستر و درمان بيشتر بدانيد

۴۸ بازديد

زخم بستر يكي از مشكلات شايع در بيماران و سالمندان زمين‌گير است. افرادي كه به هر دليلي، قادر به حركت نبوده و اغلب اوقات زندگي را در بستر و يا روي صندلي چرخ‌دار مي‌گذرانند؛ بيشترين احتمال ابتلا به اين مشكل را دارند. اگرچه اين بيماري دلايل علمي خاص خود را دارد؛ اما زخم بستر در سالمندان اغلب به دليل سهل‌انگاري و كيفيت پايين مراقبت‌هاي بهداشتي و درماني ايجاد مي‌شود.
همه ما مي‌دانيم كه اين بيماري چقدر آزاردهنده بوده و تا چه ميزان مي‌تواند روي كيفيت زندگي فرد اثر گذاشته و براي سلامت او خطرآفرين باشد. بنابراين بسيار مهم است كه اگر از فرد مستعد ابتلا به اين بيماري پرستاري مي‌كنيم؛ درباره اين مشكل و روش‌هاي درمان آن اطلاعات كافي داشته باشيم. 

زخم بستر چيست و چگونه آن را درمان كنيم

زخم بستر چيست؟

همان‌طور كه گفتيم، زخم بستر در بيماران بستري شده ايجاد مي‌شود. هرچه فرد به مدت طولاني‌تر در يك وضعيت مشخص و بي‌حركت قرار بگيرد؛ احتمالا ابتلا به اين مشكل در او بيشتر است.
اين بيماري به شكل آسيب بافت‌هاي بدن، يعني لايه‌هاي پوست و گوشت بروز پيدا مي‌كند. اصلي‌ترين علت اين مشكل، تحت فشار قرار گرفتن بافت‌هاي بدن بين بخش استخواني بدن و بستر است. اين فشار مداوم مي‌تواند موجب تخريب بافت‌هاي بينابيني شود و حتي در موارد شديد موجب مرگ اين بافت‌ها گردد.

منبع: زخم بستر چيست و چگونه آن را درمان كنيم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.