مهم‌ترين مزاياي استخدام پرستار كودك چيست؟

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

مهم‌ترين مزاياي استخدام پرستار كودك چيست؟

۲۵ بازديد

استخدام پرستار كودك مزاياي گوناگوني را براي والدين ايجاد مي‌كند. اگر شما هم به تازگي صاحب فرزندي شده‌ايد و يا به‌زودي منتظر اين اتفاق هستيد؛ احتمالا درباره داشتن يا نداشتن پرستار كودك فكر كرده‌ايد. در اين نوشته وب‌سايت سپيدگستر مي‌خواهيم به مزاياي اصلي داشتن پرستار كودك اشاره كنيم.

مهم‌ترين مزاياي استخدام پرستار كودك

 

روي زندگي خود كنترل بيشتري خواهيد داشت

همه ما قبل از مادر يا پدر شدن، نقش‌هاي ديگري در زندگي داشته‌ايم. نقش‌هايي كه پس از والد شدن، به‌خصوص در سال‌هاي ابتدايي آن، بسيار كمرنگ مي‌شوند. در واقع وجود فرزند فرصت رسيدگي به ساير جنبه‌هاي زندگي را تا حدود زيادي از ما خواهد گرفت. واقعيت آن است كه نگهداري كودك در منزل يك شغل تمام وقت است.
بنابراين اگر مي‌خواهيد همچنان ساير جنبه‌هاي فردي و اجتماعي زندگي خود را پس از بارداري حفظ كنيد؛ بهتر است به فكر يك پرستار كودك باشد. پرستار كودك حتي اگر دائمي نباشد و ساعاتي از روز يا روزهايي از هفته به كمك شما بيايد؛ مي‌تواند در كاهش فشارها و ايجاد زمان و فضاي بيشتر براي شما موثر باشد.

فرصت بيشتري براي رشد و توسعه فردي خواهيد داشت

اكثر پدران و بسياري از مادران شاغل هستند. در نتيجه با تولد فرزند و در صورت عدم استخدام پرستار كودك  احتمالا در زمينه شغلي خود دچار مشكل مي‌شوند.
فراموش نكنيد كه در اكثر مواد هزينه‌هاي استخدام يك پرستار كودك، از درآمد شغلي شما بسيار كمتر است. به‌خصوص كه شما سال‌هاي زيادي را بابت اين موضوع از دست داده و روزهاي جواني را كه مي‌توانستيد سوابق و تجارب كاري خود را ارتقا دهيد، از دست داده‌ايد.
در اين شرايط نيز داشتن پرستار كودك كمك مي‌كند تا والدين مانند گذشته در مسير توسعه شخصي و شغلي خود قدم برداشته و آينده بهتري را براي خود و فرزندشان فراهم كنند.

از آسيب‌هاي پس از بارداري در امان خواهيد بود

بارداري يك فرآيند طولاني و خسته‌كننده است. در اين دوران تغييرات هورموني وسيعي در بدن مادر ايجاد مي‌شود. افزايش وزن يكي از ساده‌ترين عوارض بارداري است. همچنين بسياري از مادران دچار مشكلات جسمي و روحي پس از بارداري مي‌شوند. افزايش قند خون و افسردگي پس از بارداري از اين جمله هستند.
در چنين شرايطي نگهداري از يك نوزاد تازه متولد شده بسيار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. در صورتي كه كمك گرفتن از يك پرستار باتجربه اين كار را براي شما ساده‌تر كرده و فرصت بيشتري را براي بازيابي جسمي و روحي پس از اين دوران در اختيارتان قرار مي‌دهد.

فرزند شما ارتباط بهتري با شما خواهد داشت

استخدام پرستار كودك به معناي شانه خالي كردن از وظايف پدري و مادر نيست. شما به عنوان والدين نوزاد تازه متولد شده، حتي با وجود داشتن يك پرستار تمام وقت نيز، بايد روزانه زمان مناسبي را به ارتباط با فرزند خود اختصاص دهيد. مزيت وجود پرستار در اين شرايط، داشتن انرژي بيشتر و علاقه بيشتر در والدين براي اين ساعات خاص است.

فرزند شما سالم‌تر و بهتر رشد مي‌كند

در نهايت پدران و مادران نوزاد تازه متولد شده، معمولا از تجربه بسيار كمي براي نگهداري از نوزاد برخوردار هستند. در اين شرايط و به‌خصوص در ماه‌هاي اول تولد، بسيار مهم است كه از يك فرد باتجربه مانند مادربزرگ‌ها كمك گرفته شود. اما متاسفانه هميشه اين امكان براي همه خانواده‌ها وجود ندارد.
در اين شرايط پرستار كودك با تجربه مناسب و تخصص كافي، شما را در انجام اين كار مهم ياري مي‌كند. نتيجه حضور او اطمينان از رشد مناسب و سلامت نوزاد خواهد بود. همچنين اين دوران مي‌تواند در كسب تجربه به والدين نوزاد نيز كمك كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.