نقش پرستار كودك در تربيت فرزند شما

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

نقش پرستار كودك در تربيت فرزند شما

۱۲ بازديد

تربيت فرزند يكي از مسائلي است كه پدر و مادرها بسيار به آن حساس هستند. همه ما دوست داريم فرزندي با شخصيت و با تربيت داشته باشيد. فرزندي كه در تمامي جمع‌ها مايه سربلندي ما باشد. اما هميشه موضوع به اين سادگي نيست و داشتن فرزندي با اين ويژگي‌هاي اخلاقي و رفتاري، نيازمند صرف وقت، هزينه و انرژي است. اين مسئله براي كودكاني كه پدر و مادر انها هر دو مشغول كار بوده و ساعات زيادي از روز را تحت نظر پرستار كودك قرار دارند، حساس‌تر و مهم‌تر نيز خواهد بود. در اين نوشته وب‌سايت سپيد گستر مي‌خواهيم درباره نقش پرستار كودك در تربيت فرزند نكاتي را با شما در ميان بگذاريم.

نقش پرستار كودك در تربيت فرزند

 

حيطه اختيار پرستار كودك

پرستار كودك ساعات زيادي را در طول روز با فرزند شما مي‌گذراند. ساعاتي كه به‌طور طبيعي شما در آن حضور نداريد؛ و همچنين بهترين ساعات فعاليت كودك است. بنابراين او مي‌تواند از جمله افراد تاثيرگذار در تربيت كودك باشد. اين مسئله موجب مي‌شود كه تعيين حيطه اختيار پرستار كودك موضوعي بسيار مهم شود.
به زبان دقيق‌تر اين شما هستيد كه بايد مشخص كنيد پرستار كودك شما در چه حوزه‌هاي تربيتي اجازه ورود دارد؛ و در چه حوزه‌هايي اجازه ورود ندارد. به عنوان مثال آيا تمايل داريد كه پرستار كودك شما در حوزه‌هاي اعتقادي و جهان‌بيني، نكاتي را به فرزند شما بياموزد؛ و يا او را تنها محدود به مسائل تربيت عمومي روزمره مثل نوع ارتباط گرفتن با ديگرام و رعايت ادب و احترام و… مي‌كنيد؟ اين تعيين حيطه اختيار موجب مي‌شود خيال‌تان از بابت آموزه‌هاي مطرح شده آسوده باشد. البته توجه كنيد كه در اين زمينه بايد كاملا شفاف و دقيق، موضوع را با پرستار كودك در ميان گذاشته و از او بخواهيد كه دقيقا همان‌طور كه مي‌خواهيد با فرزندتان رفتار كند.
همچنين پيگيري اين موضوع به‌طور متوالي و دقت در تغييرات رفتاري كودك نيز در كنترل هرچه بيشتر شرايط موثر است.

بهترين انتخاب تربيتي براي فرزندان

همه ما درباره اصولي كلي و اخلاقي با يك‌ديگر توافق داريم؛ و درباره جزئياتي مثل جهان‌بيني و…. ممكن است تفاوت‌هايي با يك‌ديگر داشته باشيم. بنابر همين ويژگي، به‌نظر مي‌رسد پيگيري آموزش اصول كلي و اخلاقي توسط پرستار كودك، بهترين انتخاب براي تربيت كودك شما باشد.
در ادامه به عنوان مثال مواردي را در اين زمينه مطرح مي‌كنيم:
راستگويي: اين خصيصه اخلاقي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي تربيتي است. راستگويي را مي‌توان اولين پايه سلامت روح كودك دانست. بنابراين تاكيد بر اين آموزه مي‌تواند بسيار مهم باشد.
كسب اجازه: پرستار كودك به او بياموزد؛ كه در انجام هركاري بايد اجازه آن را دريافت كنيد. اجازه براي ورود به اتاق در بسته، اجازه براي رفتن به بازي، اجازه براي خوردن يك خوراكي خاص و… همچنين اين كسب اجازه بايد همراه با احترام و بياني درست باشد.
تشكر و قدرداني: كودك بايد بياموزد كه در قبال اجابت شدن خواسته‌هايش، بايد تشكر كند.
طرز بيان: رعايت ادب در صحبت كردن، گوش ندادن به مكالمه‌هاي خصوصي ديگران، كسب اجازه براي وارد صحبت شدن، استفاده از كلمات مناسب و پرهيز از كلمات زشت، از جمله اين موارد است.
احوال پرسي: پرستار بايد به كودك بياموزد كه وقتي كسي حالش را پرسيد؛ پاسخش را داده و در مقابل او نيز حال طرف مقابل را جويا شود.
نظم در غذا خوردن: يكي از اولين موارد تربيتي كه كودك ياد مي‌گيرد؛ شكل درست غذا خوردن است. روش درست استفاده از قاشق و چنگال، آرامش در غذا خوردن و… از جمله اين موارد است.
به اين ليست مي‌توانيد موارد بيشتري نيز اضافه كنيد؛ و به مرور از پرستار كودك خود بخواهيد پيگير آنها باشيد.

” ما در مجموعه خدمات پرستاري سپيد گستر، مي‌كوشيم پرستاراني شايسته را براي كودك شما اعزام كنيم. پرستاراني كه خيال شما را از هر جهت آسوده كند”

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.