اشتباهات پرستار سالمند كه بخشودني نيست

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

شنبه ۳۱ شهریور ۰۳

اشتباهات پرستار سالمند كه بخشودني نيست

۱۷ بازديد

اشتباهات پرستار سالمند

هر شخصي ممكن است در مواقعي در انجام وظايف خود دچار اشتباه و خطا شود. از قديم گفته‌اند انسان جايز الخطا است و نمي‌توان انتظار داشت همه كارها بدون كوچك‌ترين نقصي انجام شود. اما بعضي خطاها و اشتباهات، بخصوص در كارهاي حساس مثل پرستاري از سالمندان و بيماران، مي‌تواند منجر به ايجاد لطمات و آسيب‌هاي جبران ناپذير شود. بنابراين بسيار مهم است كه نسبت به آنها حساسيت كافي به خرج داده و در صورت رخ دادن آنها عكس العمل مناسب داشته باشيد. در اين مقاله وب‌سايت سپيد گستر مي‌خواهيم درباره اين اشتباهات و روش برخورد با آنها صحبت كنيم.

تاخير در حضور

اين مشكل ممكن است هرازگاهي رخ دهد. همه ما گاهي دير به محل كار خود مي‌رسيم. پرستار سالمند شما نيز از اين قاعده مستثني نيست. اما دو نكته را در نظر بگيريد. اول اينكه تعداد موارد رخ داده بايد بسيار كم بوده و پرستار اين تاخير را با شما در ميان بگذارد. دوم اينكه با توجه به حساسيت كار پرستار، اين تاخيرها بايد به نسبت ساير مشاغل بسيار كمتر باشد.

توجه كنيد كه اگر اين تاخيرها تبديل به يك روال معمول شود؛ به زودي كنترل اوضاع از دست شما خارج خواهد شد؛ و پرستار به جاي آنكه موجب آسودگي شما شود؛ موجب نگراني و عصبي شدن شما خواهد شد.
بنابراين در اين شرايط پيشنهاد مي‌كنيم موضوع را به‌صورت جدي با پرستار و موسسه‌اي كه از طريق آن اقدام به جذب پرستار كرده‌ايد در ميان بگذاريد؛ و در صورت اثربخش نبودن اين روش، به فكر شخص ديگري براي نگهداري از سالمند در منزل خود باشيد.

بي‌نظمي در انجام مسئوليت‌ها

مسئوليت‌هاي تعيين شده براي پرستار سالمند ممكن است پيچيده نباشد؛ اما اجراي دقيق آن از حساسيت بسياري برخوردار است. بنابراين اشتباهات پرستار در اين موضوع تا حد زيادي بخشودني نيست. وقت شناسي پرستار در انجام وظايفي مثل حمام كردن و ساير خدمات بهداشتي، مصرف داروها، صرف غذا و موارد مشابه بسيار مهم است.

اين مسئله به‌خصوص اگر سالمند شما دچار بيماري خاصي باشد؛ اهميت بيشتري پيدا مي‌كند. گاهي تنها با فراموش شدن يك وعده دارو، ممكن است اتفاقات ناخوشايندي براي فرد رخ دهد؛ كه هزينه‌هاي مادي و معنوي آن قابل جبران نخواهد بود.

بنابراين در اين زمينه نيز اشتباهات احتمالي پرستار را جدي بگيريد. اين موضوع حتي از مورد مطرح شده ابتدايي، بسيار مهم‌تر است. چراكه خطرات بيشتري را متوجه زندگي سالمند مي‌كند. بنابراين در اين شرايط با جديت و حساسيت بيشتري تصميم بگيريد؛ و مطمئن شويد تنها با يكبار تذكر مشكل حل خواهد شد؛ و در غير اين صورت در اسرع وقت به تغيير پرستار مدنظر اهتمام ورزيد.

بي‌حوصلگي و بداخلاقي

ممكن است اين مسئله را يك اشتباه مشخص ندانيد؛ اما اين رفتار به تدريج موجب كاهش سطح كيفي زندگي سالمند شما مي‌شود. در راس تمام ويژگي‌هاي خوب يك پرستار، خوش اخلاقي و صبور بودن است. پرستار سالمند شما بابت اين مسئله و خدماتي كه ارائه مي‌كند دستمزد مي‌گيرد؛ بنابراين بايد با حوصله تمام و روي خوش به ارائه خدمات بپردازد.

بنابراين بهتر است در اين زمينه هر چند وقت يكبار از سالمند خود و در خلوت اطلاعاتي كسب كنيد؛ و مطمئن شويد كه از اين نظر مشكلي با پرستار ندارد. گاهي سالمندان در اين مورد كم حرف هستند و همچنين به حقوق خود آگاه نيستند؛ بنابراين بهتر است تا جاي ممكن اين مسئله با حضورهاي ناگهاني و هر از گاه و بررسي وضعيت ارتباطي آنها، بررسي كنيد. در نهايت استخدام يك پرستار بي‌حوصله و بداخلاق، بدترين رويدادي است كه ممكن است براي سالمند شما رخ دهد.

اميدواريم با مطالعه موارد مطرح شده، بتوانيد در انتخاب و كنترل پرستار مدنظر موفقيت بيشتري داشته باشيد. ما در سپيد گستر اين كار را براي شما ساده كرده‌ايم و با سنجش‌هاي دقيق استخدامي، نيروهايي را در اختيار شما مي‌گذاريم كه بهترين كارايي، مسئوليت پذيري و رفتار را داشته باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.