نگهداري از والدين در منزل

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

نگهداري از والدين در منزل

۱۸ بازديد

از پدر و مادر خود در منزل نگهداري كنيد

نگهداري از سالمند در خانواده هر چقدر هم كه سخت باشد، بايد در اولويت كار شما قرار بگيرد. شما م يتوانيد با مطالعه و استفاده از تجارب ديگران، با چالش هاي پيش روي مراقبت از سالمندان در منزل بيشتر آشنا شويد.

در خانواده نقش قرباني را ايفا نكنيد:

گاهي شنيده ميشود كه يكي از فرزندان ميگويد براي من راحت تر است كه تمام كارها رو خودم انجام دهم تا منتظر بمانم خواهرها و برادرهاي ديگرم انجام دهند، خواهرها و برادرها هم ميگويند ما وقتي پيشنهاد كمك كردن مي دهيم او قبول نميكند و خودش مسئوليت تمام كارها را به عهده ميگيرد.

انعطاف پذير باشيد:

براي تمام اعضاي خانواده فرصت هايي براي كمك كردن و نگهداري از سالمندان در نظر بگيريد، بگذاريد هر كسي مي تواند در امر نگهداري و مراقبت از سالمند در منزل شما نقش داشته باشد. گاهي ديده مي شود يكي از برادران به عنوان كنترل كننده امور اجازه همكاري به ديگر اعضاي خانواده نمي دهند و استدلال آنها اين است كه اين جور همكاري ها در روند مراقبت اختلال ايجاد مي كند.

فرض نكنيد كه شما مناسب ترين فرد خانواده هستيد:

اين احتمال وجود دارد كه ديگر اعضا نيز صلاحيت نگهداري از سالمند در منزل را داشته باشند. براي مثال وقتي يك خواهر مسئوليت خريد غذا را براي والدين دارد، خواهر ديگر نگويد تو حواست به رژيم غذايي پدر نيست، بنابراين از اين به بعد خودم خريد ميكنم. ضمن آموزش و بيان ايرادات، با صبر و تحمل اجازه دهيد هر يك از افراد خانواده به وظايف خود عمل نمايند.

اجازه ندهيد انتقاد ها منجر به مجازات شود:

در صورتي در مورد نحوه انجام كاري اختلاف نظر داريد انتقاد پذير باشيد و خودتان نيز پيشنهادهايتان را با الفاظ مناسب به خواهر يا برادرتان بگوييد.

والدينتان را به خودتان متكي و وابسته نكنيد:

با دخالت در همه امور و انجام تمامي كارهاي پدر يا مادر خود آنها را بيش از حد به خودتان وابسته نكنيد. اجازه بدهيد پرستار سالمند به تمامي وضايف خود عمل كند و شما فقط به عنوان ناظر مراقب باشيد همه چي به درستي انجام شود. با خواهر ها و برادرانتان برنامه منظمي داشته باشيد براي سر زدن به والدين.

در استخدام پرستار نهايت دقت را به كار بريد:

انتخاب پرستار يكي از بخشهاي مهم نگهداري از سالمند در منزل مي باشد. پرستار سالمند بايد توانايي ارتباط برقرار كردن با والدين شما و همچنين توانايي انجام امور شخصي آنها را داشته باشد. با توجه به هزينه نگهداري سالمند در منزل بهتر است در انتخاب پرستار با دقت فراوان و از طريق موسسه هاي معتبر و داراي مجوز اقدام كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.