چرا صحبت با پرستار كودك مهم است؟

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

شنبه ۳۱ شهریور ۰۳

چرا صحبت با پرستار كودك مهم است؟

۱۲ بازديد

 پرستار كودك

مراقبت از يك كودك با نيازهاي پيچيده پزشكي در خانه، مسئوليت سنگين و بزرگي است. همان‌طور كه تولد يك نوزاد در خانه شما موجب گرمي بخشيدن به خانه و ايجاد احساس خوشايند در شما مي‌شود؛ همان‌طور هم مسئوليت‌هاي سنگيني را براي شما ايجاد مي‌كند. مراقبت‌هاي روزانه از نوزاد مي‌تواند سخت، خسته‌كننده و گاهي اوقات ترسناك باشد. به‌خصوص اگر اين كار باعث شود شما به وظايف روزمره خود نرسيد و حتي مجبور شويد از محيط كار خود استعفا دهيد؛ مهم‌تر نيز مي‌شود.
اين در حالي است كه كمك گرفتن از يك پرستار كودك مي‌تواند شرايط خوشايندي براي شما و مراقبت‌هاي بهداشتي عالي براي فرزندتان را فراهم كند. البته استخدام يك پرستار كودك نيازمند داشتن اطلاعات و كسب تجاربي است. در اين نوشته وب‌سايت خدمات پرستاري سپيد گستر، مي‌خواهيم درباره صحبت با پرستار كودك و اهميت آن نكاتي را مطرح كنيم.
حضور يك غريبه در خانه شما، داراي پيچيدگي‌هايي است. سوالات و نگراني‌هايي از اين قبيل كه آيا اين پرستار به وظايفش آگاه است؟ آيا با نيازهاي فرزندتان هماهنگ است؟ آيا با اعضاي خانواده مي‌تواند هماهنگ شود؟ و… مي‌تواند شما را خيلي زود نگران كند. در اين شرايط بهترين كار اين است كه انتظارات، ترجيحات و نگراني‌هاي خود را مطرح كنيد؛ و براي آن پاسخ‌هايي مناسب بيابيد.در درجه اول بايد بتوانيد درباره قوانين خانه و نقش پرستار با پرستار انتخابي صحبت كنيد؛ و او را از شرايط خانه خود مطلع نماييد. سپس به او فرصت دهيد تا خود را با فرزند و خانه شما هماهنگ كند.
در ادامه مقاله 4 موضوع مهم براي صحبت با پرستار كودك مطرح شده است. توصيه مي‌كنيم حداقل درباره اين موارد با پرستار كودك خود صحبت كنيد.

 

4 موضوع مهم براي صحبت با پرستار كودك

مرزهاي خانوادگي

همانطور كه هر كودك متفاوت است؛ وضعيت هر خانه‌اي نيز متفاوت است. تصور نكنيد كه يك پرستار كودك به صورت پيش‌فرض با قوانين و بايد و نبايدهاي خانه شما آشنا است. اين شما هستيد كه بايد درباره مرزها و قوانين خانه و خانواده خود او را مطلع كنيد. در اين شرايط پرستار براي نگهداري از كودك در منزل شما با آرامش بيشتري به انجام وظايف خود مي‌پردازد؛ و شما نيز از زير پا گذاشتن قوانين ناراحت نخواهيد شد.

  • آيا استفاده از لوازم خانگي در آشپزخانه شما مجاز است؟
  • آيا او مي‌تواند ميزان گرما يا درجه تهويه مطبوع را تنظيم كند؟
  • آيا او مي‌تواند به تلفن پاسخ دهد يا با جايي تماس بگيرد؟ و…

مراقبت‌هاي روزمره كودك شما

همه كودكان داراي مراقبت‌هاي روتين و روزمره خاص خود هستند. صحبت با پرستار كودك خود درباره اين موضوع بسيار مهم است. ساعات بيدار شدن و خوابيدن، ساعات و روزهاي استحمام، عادات غذايي و ساعات سرو غذا، فعاليت‌هاي روتين داخل و خارج خانه، تماشاي تلويزيون، بازي‌هاي ويدئويي، مصرف داروهاي احتمالي و… از جمله مواردي است كه بهتر است هرچه زودتر پرستار كودك شما از آن اطلاع داشته باشد.

مشاركت شما به عنوان يك همكار

صرف نظر از اينكه پرستار كودك شما چقدر از او مراقبت مي‌كند؛ جاي پدر و مادر را براي كودك نمي‌گيرد. پس بهتر است درباره اين موضوع نيز با پرستار كودك خود صحبت كنيد. اينكه تمايل داريد در چه وظايفي با او همكاري كنيد؛ و چه وظايفي را شخصا بر عهده بگيريد. به عنوان مثال ممكن است تمايل داشته باشيد تغذيه فرزند يا دادن داروهايش را خودتان بر عهده بگيريد.

علايق و عادات فرزند

آخرين مورد مهم براي صحبت با پرستار كودك علايق فرزند شماست. پرستار كودك بايد بداند فرزند شما به چه چيزهايي علاقه دارد و از چه مواردي خوشش نمي‌آيد. شناخت علايق فرزند شما كمك مي‌كند كه پرستار كودك بتواند سرويس بهتري را به فرزند شما بدهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.