توصيه هايي درباره استخدام پرستار كودك

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

توصيه هايي درباره استخدام پرستار كودك

۱۵ بازديد

پرستار كودك

متاسفانه نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه به محض تمام كردن مرخصي زايمان خود بتوانيد كساني مثل ماري پاپينز، جو فراست يا حتي مك في را براي پرستاري كودك خود پيدا كنيد. جستجو براي پرستار كودك مناسب مي‌تواند بسيار طاقت فرسا باشد؛ و فكر اينكه كودك خود را پيش يك غريبه تنها بگذاريد، واقعا مي تواند سرسام‌آور باشد. اما هميشه لازم نيست چنين باشد. با بهره‌گيري از بعضي توصيه‌ها در زمينه استخدام پرستار كودك مي توانيد انتخاب خوب و مطمئني داشته باشيد. در حالي كه بسياري از سازمان ها مايل هستند تمامي كارها را براي شما انجام دهند؛ شما همچنين مي توانيد در اين امر مشاركت كرده و با يك پرستار كودك مصاحبه كنيد. براي اين كار بهتر است از اينجا شروع كنيد:

 

به كارگيري

در هنگام استخدام پرستار كودك به دنبال ارجاع باشيد. متخصصان اين حوزه پيشنهاد مي‌دهند كه، “از همه بپرسيد و به همه بگوييد كه به دنبال استخدام پرستار كودك هستيد”. همچنين گاي مادالون (مدير عامل GTM House Employment گروه مشاوره‌اي نيويوركي براي كارفرمايان خانگي و همچنين نويسنده كتاب چگونگي استخدام پرستار كودك) با اين جمله موافق است كه، بهترين راه براي پيدا كردن پرستار كودك استفاده از جستجوي شفاهي است.
از قبل بدانيد كه به دنبال چه چيزي يا كسي هستيد. مادلون مي‌گويد كه قبل از اينكه حتي مصاحبه را شروع كنيد؛ توصيفي كتبي از موقعيت شخص مورد نظر خود را بنويسيد. “آيا تنها پرستاري از كودك است؟ خانه و تميز كردن آن؟ آموزش؟” آن دسته از مهارت‌ها را بنويسيد كه دوست داريد آن شخص داشته باشد. مادلون مي‌گويد: در مورد ويژگي‌هايي فكر كنيد كه براي انجام كار مورد نظر لازم هستند؟
از اشخاص خواهان كار، رزومه بخواهيد. ماركوس مي‌گويد: به ياد داشته باشيد كه بسياري از پرستاران عالي هيچ رزومه‌اي ندارند؛ اما رزومه براي فهميدن اين الزامي است كه بدانيد آنها چه مدت كار قبلي خود را نگه داشته‌اند”. بعد از آن، “اطمينان حاصل كنيد كه آن شخص قبلا سابقه پرستاري از كودك داشته است؛ تا فرزند شما به اولين تجربه وي تبديل نشود.

مصاحبه

با همه اشخاصي كه در نظر داريد مصاحبه كنيد. ماركوس مي‌گويد كه: هيچ اما و اگري نبايد در كار باشد، با همه آنها به صورت حضوري مصاحبه كنيد. بعضي از مردم، مخصوصا زنان حرفه‌اي، مصاحبه را به گونه‌اي پيش مي‌برند كه گويي مصاحبه‌اي تجاري است؛ اما اين يك اشتباه بزرگ است چرا كه پرستاران كودك كاملا متفاوت هستند. وي همچنين اين نكته را به ما مي‌گويد كه مردم بايد وقت زيادي را صرف آن كنند؛ چون واقعا ارزشش را دارد. پس به برداشت اوليه بيش از حد اهميت ندهيد.

چند نكته

از يك پرستار كودك احتمالي در مورد برنامه‌هايش براي پنج سال آينده سوال نپرسيد. وي مي‌گويد، اين از آن دسته سوالاتي نيست كه بتواند هيچ اطلاعاتي به شما بدهد.
به جاي آن، سناريوهايي طراحي كنيد كه توانايي وي را در انجام كارهاي خواسته شده نشان مي‌دهند. از وي بپرسيد كه اگر بخواهد براي كودك سه ساله‌تان ناهار درست كند؛ و كودك نخورد چه كاري انجام خواهد داد. يا اينكه اگر كودك‌تان در پارك نخواست با كودك ديگري غذا بخورد، او چكار خواهد كرد.
شما همچنان بايد به دنبال فهميدن اين باشيد كه شيوه نگهداري كودك در منزل به چه صورت است. “شما به كسي نياز داريد كه به حرف‌تان گوش مي‌دهد. بعضي از پرستاران كودك بسيار حرفه‌اي هستند؛ و شيوه مخصوص به خود را دارند. براي مثال، اگر شما خانواده‌اي فعال هستيد كه از بيرون رفتن لذت مي بريد (بدون توجه به هوا) و مي‌خواهيد كه فرزندتان در پارك بماند؛ بايد مطمئن باشيد كه پرستار كودك هم با چنين چيزهايي مشكلي نداشته باشد.
نكته: پرستار كودك احتمالي را امتحان كنيد: بهانه‌اي پيدا كرده و او را براي سه يا چهار دقيقه با كودك خود تنها بگذاريد؛ و ببينيد كه چگونه عمل مي‌كند.
معرفي نامه‌ها را چك كنيد. متخصصين تاكيد مي‌كنند كه حتما اين كار را انجام دهيد. ماركوس مي‌گويد، شما به معرفي نامه هاي قابل تاييد و بي‌طرفانه نياز داريد. به ياد داشته باشيد كه پرستار كودك بودن محشر است؛ اما قابل تاييد يا بي‌طرفانه نيست. پس به شماره‌هاي موجود در همه توصيه‌نامه‌هاي كتبي زنگ بزنيد.
مادالون خاطرنشان مي‌كند كه در هنگام چك كردن معرفي نامه‌ها، همه آن چيزهايي را كه در مصاحبه خودتان مدنظرتان بود دوباره نگاه كنيد. براي مثال، از كارفرماي قبلي پرستار كودك بپرسيد كه آن پرستار در مواقع وجود استرس يا چندين كار به صورت هم‌زمان تا چه اندازه موفق است. بايد شفاف بودن توصيه‌نامه را بررسي كنيد؛ و اينكه تا چه اندازه با شرايط خودتان هم‌خواني دارد.
در هنگام استخدام پرستار كودك سابقه افراد متقاضي را چك كنيد. در حالي كه بسياري از سازمان‌ها اين كار را بسيار خوب انجام مي‌دهند؛ والدين هم مي‌توانند آن را انجام دهند. ماركوس مي‌گويد، مي‌توانيد حتي مدارك تحصيلي آنها را بررسي كنيد. بعضي از مردم احساس مي‌كنند كه بررسي سابقه بسيار حائز اهميت است؛ تا مطمئن شوند كه پرستار كودك سابقه كيفري نداشته است. بعضي از شركت‌ها خدمات پرستاري، مي‌توانند اين كار را براي شما انجام دهند.
مادالون حتي در بعضي موارد انجام آزمايش اعتياد را هم بر روي پرستار كودك مورد نظر توصيه مي‌كند.

يك پيشنهاد

حقوق را تعيين كنيد. پرستارهاي كودك شبانه روزي احتمالا پول كمتري را طلب خواهند كرد، چرا كه مي توانند از اتاق و غذاي رايگان بهره مند شوند. هزينه هاي حمل و نقل، بهداشت، استفاده از ماشين و چيزهاي ديگر را نيز همراه با حقوق بررسي كنيد.
مادالون توصيه مي كند كه در هنگام مكالمه، بايد دستمزد كل در مقابل دستمزد ماندن در خانه را حساب كنيد. همچنين روزهاي مريضي و تعطيلات را هم در نظر گرفته و برنامه مورد انتظار از پرستار كودك خود را به صورت كامل توضيح دهيد؛ تا هيچ شبهه‌اي باقي نماند.
نكته: بر طبق گفته مادالون، احتمالا بهتر است كه كمي بالاتر از نرخ بازار دستمزد دهيد؛ تا در صورت پيدا كردن شخص مناسب كس ديگري نتواند وي را از چنگ شما دربياورد.
به محض اينكه پرستار كودك خود را پيدا كرديد، مسئوليت‌هاي وي و انتظارات خود را به صورت شفاف به او بگوييد؛ و حد و حدودي نيز تعيين كنيد. اين را از كسي بشنويد كه در اين كار متخصص است، به محض اينكه پرستار كودك شروع به كار كرد ديگر نمي‌توان به عقب برگشت و همه اينها را دوباره انجام داد. پس همين الان آنها را انجام دهيد تا همه راضي باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.