سالمندان مي توانند در خانه خود زندگي كنند

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

سالمندان مي توانند در خانه خود زندگي كنند

۱۷ بازديد

ما معتقديم سالمندان مي توانند در خانه خود زندگي كنند. يك مراقب حرفه اي پيدا كنيد و به زندگي خود در منزل شخصي خودتان ادامه دهيد. مراقب سالمند به حفظ استقلال سالمند كمك ميكند. آنها انعطاف پذير؛ حامي، آموزش ديده و براي اين كار با شور و اشتياق اقدام مي كنند. نگهداري از پدر يا مادر شما توسط يك پرستار سالمند حرفه اي مي تواند اميد به زندگي را در آنها افزايش دهد.

پيري جزء جدايي ناپذير زندگي است و تاثير قابل توجهي بر سلامت فرد دارد. در دوره سالمندي عوامل موثر بر سلامت عبارتند از وضعيت اقتصادي، وضعيت جامعه، زير ساخت هايي مانند حمل و نقل مناسب و مسكن مناسب، اما از همه اين ها تاثير گذارتر پرستار سالمند مي باشد. يك مراقب به صورت شبانه روزي وظيفه نگهداري از سالمند در منزل را به عهده مي گيرد. بنابراين در تمام اوقات شبانه روز با وي در ارتباط است و مي تواند از لحاظ جسمي و روحي تاثير بسزايي در سلامت سالمند بگذارد.

پرستار سالمند

پرستار سالمند بايد به صورت مداوم اطلاعات و مهارت هاي خود را به روز كند. با مطالعه مستمر و همچنين استفاده از آموزش هاي گوناگون مي تواند خود را همگام با نيازهاي سالمندان و خانواده ها جلو ببرد. علاقه مندان به كار پرستاري از سالمند بايد از طريق يك موسسه پرستاري معتبر و داراي مجوز اقدام به ثبت نام نمايد. موسسات پرستاري با دريافت مدارك هويتي و تضامين لازم و همچنين ارائه آموزشهاي اوليه، افراد را روانه بازار كار مي كنند.

وظايف

وظايف مراقب و پرستار سالمند با توجه به ميزان تحصيلات و تجربه آنها و همچنين با توجه به نياز سالمند متفاوت مي باشد. وظايف ممكن است شامل كمك هاي اوليه مانند كمك به حمام رفتن، لباس پوشيدن، بالا و پايين رفتن از روي تخت خواب، همراهي در راه رفتن و استفاده از صندلي چرخدار باشد.
همچنين پرستار در صورت صلاحيت علمي ميتواند علائم و نشانه هاي حياتي بيمار را چك كند و به پزشك اطلاع دهد. علاوه بر اين پرستار مي تواند مصرف داروها را مديريت نمايد و به بيماران در زمينه اختلالات بي خوابي، عصبي، پرخاشگري و آلزايمر كمك كند. تمامي اينها در گرو داشتن اطلاعات و تجربه كافي مي باشد. در صورتي كه فرد داراي مدرك بهياري و پرستاري باشد مي تواند وظايفي از جمله گاواژ، سونداژ، تزريقات و … را نيز انجام دهد.

روابط پرستار و سالمند

روابط پرستار و سالمند بر پايه احترام متقابل، اعتماد، حساس بودن به خود و ديگران، لذت بردن از كمك كردن به ديگران شكل مي گيرد.
اين رابطه زماني به شكل احسن اتفاق مي افتد كه روابط كلامي موثر و تعامل عملي بين پرستار و سالمند صورت بگيرد.
پرستار بايد در جلسه اول خود را با نام كوچك به سالمند معرفي كنيد. يك دستاورد در جلسه اوليه مي تواند زمينه ساز اعتماد و احترام باشد.

درآمد مراقب سالمند

مراقبت از بيمار در منزل از آن دسته مشاغل است كه با توجه به حساسيت هاي شغلي فراوان، به نسبت ديگر افراد، درآمد مناسبي دارند. البته ميزان اين درآمد بستگي به ساعات كاري و شرح وظايف شغلي مراقب و يا پرستار دارد. براي بالا بردن درآمد سعي كنيد دوره هاي مختلف مانند دوره كمك هاي اوليه را بگذرانيد تا با توانايي هاي بيشتر حقوق بالاتري دريافت نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.