نقش پرستار در سلامت خانواده

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

چهارشنبه ۰۲ خرداد ۰۳

نقش پرستار در سلامت خانواده

۱۶ بازديد

بهداشت و درمان در خانه شامل طيف گسترده اي از خدمات مي باشد. خدماتي شامل مراقبت از زخم بستر، مديريت درمان، مديريت بيماري، استفاده از تجهيزات پزشكي، مميزي هاي ايمني و آموزش بيمار است. پرستار در منزل يك متخصص امور پرستاري است كه از طرف موسسه هاي معتبر پرستاري جهت نگهدار از بيمار، سالمند و كودك معرفي مي گردند. پرستار روند بهبود وضعيت بيمار و سالمند را رصد ميكند و به پزشك در اين باره مشورت ميدهد. يكي از اصلي ترين وظايف اوليه پرستار در منزل ايجاد اعتماد است، علاوه بر اعتماد يكي ديگر از ويژگي هاي منحصر به فرد مراقبت در منزل پيوند ايجاد شده بين بيمار و مراقب است.

پرستار بايد به عنوان يك همدم بايد كنار بيمار باشد تا خلا ايجاد شده در زمان بيماري و يا دوره سالمندي،  را كه در اثر از دست دادن استقلال و انزواي اجتماعي مبتلا مي شوند جبران نموده و بتوانند به بهبود روحيه بيمار كمك كنند. بيمار يا سالمند به پرستار بايد به مثابه يك دوست و يا يكي از اعضاي خانواده نگاه كند تا كاملا احساس راحتي كند و بتواند نيازهاي خود را بازگو كند زيرا نگهداري از سالمند در منزل كار بسيار دشواري است.

پرستار سالمند

بنابراين هنگام استخدام پرستار سالمند و بيمار علاوه بر مراجعه به مراكز معتبر و داراي مجوز، با انجام مصاحبه و غربالگري افراد معرفي شده براي كار، بهترين مورد را براي ورود به حريم خانوادگي خود انتخاب كنيد. هر بيمار سزاوار بهترين مراقب است. مراقبي دلسوز و مهربان كه با تمام انرژي خود وظايف محموله را انجام دهد و طبيعتا براي گرفتن بهترين نتيجه پرستار كودك يا سالمند بايد از لحاظ مادي و اخلاقي امنيت لازم را داشته باشد.

محل زندگي پرستار شما در حال حاضر منزل شخصي شما مي باشد بنابراين بايد شرايطي فراهم آوريد كه پرستار احساس راحتي داشته باشد. با او مانند يك زير دست برخورد كردن انرژي او را براي ارائه بهتر خدمات كاهش مي دهد. بااو مانند يكي از اعضاي خانواده برخورد كنيد تا بهترين خدمات را به بيمار يا سالمند شما ارائه دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.