نكاتي براي انتخاب پرستار سالمند مناسب

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

نكاتي براي انتخاب پرستار سالمند مناسب

۲۴ بازديد

چگونه بهترين و مناسب ترين پرستار سالمند را از مراكز پرستاري بخواهيم؟

در مواردي كه به دليل فوريت هاي پزشكي نياز به استخدام پرستار سالمند در خانواده اي وجود داشته باشد، فرصت براي تحقيق و بررسي مراكز پرستاري مختلف وجود ندارد و اين كار بايد به سرعت انجام گيرد. در غير اين موارد خانواده ها فرصت دارند تا در مورد شركت ها و مراكز مختلف تحقيق كنند تا بر اساس شرايط مالي خود و نياز سالمند بهترين پرستار را استخدام كنند. قبل از تماس با مراكز پرستاري بايد موارد زير مشخص شود تا با اولين تماس بتوان اطلاعات دقيق و كاملي از شرايط سالمند به كارشناس مربوطه ارائه داد.

 

پرستار سالمند

 

نياز ها:

ابتدا بايد فهرستي از نيازهاي سالمند خود را تهيه كنيد. تمام فعاليت هايي كه پرستار سالمند براينگهداري از سالمند در منزل از لحظه اي كه از خواب بيدار مي شود تا زماني كه به رختخواب ميرود و همچنين نياز هاي سالمند در زماني كه خواب مي باشد را يادداشت نماييد.

 

توانايي فيزيكي:

چقدر نياز يه كمك هاي دستي وجود دارد و پرستار چه مقدار بايد از لحاظ فيزيكي به سالمند كمك نمايد.

 

حمل و نقل:

آيا پرستار بايد سالمند را براي ويزيت پزشك و ديدار با خانواده و غيره به بيرون از منزل ببرد. آيا نيازي به اين دارد كه رانندگي كند؟ آيا خود مراقب يا پرستار بايد اتومبيل داشته باشد يا كرايه كند يا مي تواند از اتومبيل سالمند استفاده كند؟ آيا بايد با عصا يا ويلچر و واكر سالمند را تا پارك و فضاي باز محله ببرد تا او هوا بخورد؟

 

ميزان حافظه:

آيا زوال عقل وجود دارد؟ آيا سالمند همه چيز را فراموش ميكند؟ يا در آستانه فراموشي است؟ آيا نياز دارد مدام با او صحبت شود؟

 

زبان:

آيا نياز به پرستار يا مراقبي داريد كه توانايي صحبت به زبان خاصي را داشته باشد؟

 

ساعت كاري:

چند ساعت در شبانه روز نياز به حضور پرستار داريد؟

 

محدوديت هاي غذايي:

تمامي نيازهاي روزانه غذايي و محدوديت هاي او بايد مشخص باشد. پرستار بايد از آلرژيها و محدوديت هاي غذايي سالمند مطلع باشد و اينكه آيا تهيه مواد غذايي به عهده پرستار مي باشد يا توسط ساير اعضا تهيه مي شود و يا اينكه مي تواند به صورت تلفني سفارش دهد.

 

مهارت هاي مورد نياز:

پرستار بايد چه مهارت هايي داشته باشد؟ براي مثال توانايي تزريق انسولين، گرفتن فشار خون، چنج پوزيشن و …

 

داروهاي مصرفي:

داروهايي كه سالمند استفاده مي كند بايد به اطلاع مركز پرستاري رسيده شود. بعضي دارو ها عوارضي دارند كه بايد براي انتخاب پرستار در نظر گرفته شود.

 

شرايط سالمند:

شرايط جسمي سالمند از قبيل وزن و قد و توانايي حركت او را به طور دقيق به كارشناسان اعلام نماييد. همچنين كمي از اخلاقيات و عادات رفتاري او نيز بايد بيان شود. اگر شب بيداري دارد و يا بسيار فرياد ميزند، يا عصبي و پر حرف است و .. در مورد اعتقادات مذهبي اگر مورد خاصي وجود دارد بهتر است عنوان شود تا بين پرستار سالمند و سالمند ارتباط بهينه اي شكل بگيرد.

 

تعداد اعضاي خانواده:

چه كسي يا چه كساني با سالمند زندگي مي كنند. موقعيت كاري و سن و جنسيت آنها بسيار مهم مي باشد. همچنين ميزان رفت و آمد خانواده به صورت تقريبي بيان شود.

 

مراقبت از سالمندان در منزل يا حتي نگهداري از كودك در منزل كار سختي است با كمك گرفتن از پرستار مناسب براحتي مي توانيد بستري مناسب براي خود و خانواده خود ايجاد كنيد.پرستار كودك ميتواند در تربيت فرزندانتان نقش بسزايي داشته باشد پس درنگ نكنيد و با مراكز مربوطه تماس بگيريد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.