چند توصيه مهم براي مراقبت از كودكان بيش فعال

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

شنبه ۳۱ شهریور ۰۳

چند توصيه مهم براي مراقبت از كودكان بيش فعال

۱۴ بازديد

نگهداري كودك در منزل

نگهداري از كودكان در خانه شرايط خاصي دارد. به‌خصوص اگر آن كودك دچار مشكل خاصي نيز باشد؛ اين شرايط خاص‌تر و پيچيده‌تر خواهد شد. در اين مطلب وب‌سايت سپيد گستر مي‌خواهيم توصيه‌هايي براي نگهداري بهتر و ساده‌تر كودكان بيش فعال در منزل ارائه دهيم. كودكان بيش فعال داراي تفاوت‌هايي اساسي در رفتار و درك محيط هستند؛ در نتيجه نياز به در نظر گرفتن نكات بيشتري براي مراقبت هستند. اين موضوع همچنين در صورت تصميم به انتخاب پرستار كودك و نگهداري كودك در منزل ، جدي‌تر نيز مي‌شود.

 

انتظارات خود را تغيير دهيد

اولين قدم براي بهبود مراقبت از كودكان بيش فعال، درك شرايط و تغيير انتظار والدين از آنها است. شما به عنوان والد يك كودك بيش فعال در قدم اول بايد بپذيريد كه فرزند شما داراي سطوحي از تفاوت با ساير كودكان است. تفاوت‌هايي كه شكل مراقبت از كودك را نيز تغيير مي دهد.
پس در درجه اول پيش‌فرض‌هاي خود را از يك كودك معمولي كنار بگذاريد؛ و بكوشيد با درك ويژگي‌هاي كودك خود و اختلالي كه با آن درگير است؛ شرايط بهتري را براي او فراهم كنيد. شما بايد تا جاي ممكن درباره اين اختلال اطلاعات كسب كنيد؛ و شرايط فرزند خود را بهتر درك نماييد. شما بايد بدانيد كه كودك بيش فعال دچار محدوديت‌هايي است كه موجب رفتار متفاوت از او مي‌شود. طبيعتا او كار اشتباهي را از عمد انجام نمي‌دهد و…

رژيم غذايي و دارويي كودك را جدي بگيريد

اختلال بيش فعالي درمان‌هاي موثر زيادي دارد. اين درمان‌ها نيز معمولا با تشخيص به موقع و درست مشكل از همان كودكي آغاز مي‌شود. در اين زمينه رژيم دارويي و غذايي كودك بيش فعال از هر چيز ديگري مهم‌تر است. چه خودتان مسئول نگهداري از فرزندتان باشيد، و چه اقدام به استخدام يك پرستار كودك نماييد؛ بسيار مهم است كه اين موضوع را جدي بگيريد. مصرف منظم و دقيق داروها و رژيم غذايي مناسب براي اين كودكان، در ايجاد شرايط طبيعي بسيار موثر است. كودكان بيش فعال معمولا خيلي زود تحت تاثير آشفتگي در مصرف دارو و رژيم غذايي نامناسب قرار مي‌گيرند.

به رفتار كودك توجه كنيد

كودكان بيش فعال نيازمند دريافت بازخوردهاي فوري هستند. پس بسيار مهم است كه به رفتار آنها توجه كنيد؛ و در صورت داشتن رفتارهاي مناسب از تشويقي متناسب با رفتار استفاده نماييد.
همچنين در طول روز دقايقي را به ارتباط مستقيم با كودك اختصاص دهيد؛ تا بتوانيد ارتباطي كامل و عميق را با او ايجاد نماييد. فراموش نكنيد كه كودك شما علاوه بر كودك بودن داراي اختلال بيش فعالي نيز هست. پس با او به آرامي، نرمي و دقت صحبت كنيد.

به كودك آموزش دهيد

فراموش نكنيد كه كودك شما مي‌تواند هر كاري را بياموزد. تنها تفاوت او در اين است كه از تمركز كافي براي دقت و يادگيري برخوردار نيست. پس از كارهاي ساده آغاز كنيد، و اين كارها را به وظايف ساده‌تر بشكنيد؛ تا بتوانيد كارهاي شخصي و… را به او به صورت تدريجي آموزش دهيد. دستورات شما بايد ساده، كوتاه، واضح و موثر باشد. اين كار در صورت مداومت مي‌تواند بسياري از مشكلات احتمالي كودك را حل كند؛ تا كودك بتواند در بزرگ‌سالي مانند ساير افراد حضوري موثر در جامعه داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.