با كودك بيش فعال چگونه رفتار كنيم؟

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

با كودك بيش فعال چگونه رفتار كنيم؟

۱۴ بازديد

كودكان بيش فعال بسيار مهربان، خوش اخلاق و دوست داشتني هستند. فقط آنها بيش از حد انرژي دارند و اين گاهي خسته كننده مي شود. آنها كم مي خوابند و تمام طول روز به صورت خستگي ناپذيري فعاليت مي كنند. از اعضاي خانواده و بستگان كمك بگيريد. هنگامي كه كنار آنها باشيد مي توانيد با خيال راحت كتاب بخوانيد و با خواهر و برادرتان صحبت كنيد. خيالتان راحت است كه آنها حواسشان به كودك شما مي باشد. براي او بازي هاي كه دوست دارد را فراهم نماييد. مثلا توپ را بيندازيد و از او بخواهيد كه برود بياورد. اين كار انرژي آنها را كاهش مي دهد و ممكن است كمي خسته شوند. در ضمن از اين بازي لذت هم مي برند.

داشتن يك حيوان خانگي نيز مي تواند به  نگهداري از كودك در منزل  شما كمك كند. يك سگ و يا گربه خانگي باعث مي شود كودك بيش فعال با او بازي كند و ممكن است ساعت ها دنبال هم بدوند و خوشحال باشد. مراقبت از يك كودك بيش فعال و يك حيوان خانگي به مراتب راحت تر از مراقبت از كودك به تنهايي ست. او را براي شنا به استخر ببريد. كنار او باشيد تا جايي كه خسته مي شود شنا كند. آموزش شنا به كودكان بيش فعال بسيار مفيد مي باشد. معمولا اين كار را دوست دارند و بعد از شنا آرام تر مي شوند و راحت به خواب مي روند.

پرستار كودك

بسيار مراقب تغذيه او باشيد. كودك بيش فعال معمولا زياد مي خورد ولي نبايد بگذاريد بيش از مقداري كه پزشك تعيين كرده غذا بخورد و تنقلات مصرف كند. هر چقدر هم او اصرار به خوردن بيشتر كرد نبايد اجازه اين كار را به او بدهيد. به ميزان مصرف خود غذا تهيه كنيد و روي ميز بگذاريد و همه با هم مشغول خوردن شويد. اين گونه او ميبيند كه بيشتر از سهم خود غذايي وجود ندارد كه بتواند بخورد. در عين حال نبايد او را گرسنه نگه داريد. كودك شما در حال گرستگي تحريك پذيرترمي شود و ممكن است اشيا و اسباب بازي هايش را پرت كند. براي غذاي خوردن او برنامه منظمي داشته باشيد كه به هيچ وجه احساس گرسنگي در او شديد نشود.

او بايد از خوردن شكر و مواد شيميايي بيش از حد خودداري كند. شكر و شيرني جات و رنگهاي شيميايي باعث افزايش انرژي مي شوند. بنابراين تا جايي كه امكان دارد نگذاريد سراغ شيريني و شكلات بروند.  عادات غذايي او را تغيير دهيد. كودك بيش فعال بايد فكر كند شيريني و شكلات هم چيزي مشابه انگور و موز مي باشد و به خوردن ميوه ها قانع شود.

پرستار كودك بيش فعال

براي او بازي هايي كه بتواند به تنهايي انجام دهد طراحي كنيد. اين خيلي مهم است كه او در ساعاتي از روز بتواند با وسيله هاي خودش مشغول شود و انتظار نداشته باشد كه يكي از اعضاي خانواده به صورت شبانه روزي با او بازي كند. حتما قبل از اينكه كودك را در اتاق تنها بگذاريد او را با چيزي مشغول كنيد. براي مثال بازي با لگو ها يا ماشين و ساخت ريل قطار مي تواند او را براي مدتي مشغول كند تا شما به كار هاي خود بپردازيد.

بايد در نظر داشته باشيد كه كودك بيش فعال حتما احتياج به يك پرستار شبانه روزي دارد.
يك پرستار كودك مناسب مي تواند ارتباط بسيار خوبي با فرزند شما برقرار كند و ساعاتي را با او به بازي بپردازد. تنها در اين صورت است كه شما به كارهاي شخصي تان هم مي رسيد. مي توانيد روزنامه بخوانيد، فيلم ببينيد و يا هر كاري كه دلتان مي خواهد انجام دهيد.


پرستار سالمند -  نگهداري از سالمند در منزل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.