چگونه مي توانم كودك را با پرستار تنها بگذارم؟

مركز مشاوره و پرستاري سپيدگستر ارائه دهنده خدمات پزشكي، پرستاري و درماني

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

چگونه مي توانم كودك را با پرستار تنها بگذارم؟

۱۵ بازديد

از زماني كه خودتان توانستيد به راحتي او را ترك كنيد مي توانيد كودك را با پرستار تنها بگذاريد. البته اگر كودك از شير شما تغذيه مي كند، بايد مدت زماني كه از او دور هستيد چند ساعت بيشتر نباشد و يا اينكه به وسيله دستگاه هاي مخصوص كمي از شير خودتان را در محفظه اي نگهداري كنيد تا در صورت نياز نوزاد پرستار بتواند به او شير خودتان را بدهد.

كودك شما ممكن است بطري شير را از دست خود شما قبول نكند بنابر اين ابتدا از يكي از اعضاي خانواده بخواهيد در حالي كه شما در اتاق حضور نداريد، سعي كند شيشه شير را به نوزاد بدهد. نوزاد كم كم عادت مي كند شيشه شير را قبول كند و اين باعث مي شود كار پرستار كودك راحت تر شود.

اگر فكر مي كنيد كه نمي توانيد دور از فرزند خود باشيد باز هم از يك پرستار يا يك دوست بخواهيد تا ساعاتي را كنار كودكتان باشد و خود شما در اتاقي ديگر باشيد تا كم كم به استقلال فرزند خود كمك كنيد. اين ساعات را سعي كنيد با دوستان خود سپري كنيد يا كتابي بخوانيد و يا براي يك پياده روي كوتاه مدت از خانه خارج شويد. سعي كنيد ساعاتي را حتما به خودتان اختصاص دهيد تا از وابستگي بيش از حد جلوگيري شود.

نگهداري از كودك در منزل

آماده شدن براي ترك نوزاد با يك پرستار نوزاد 

اين طبيعي است كه احساسات مختلفي را هنگامي كه كودك خود را براي اولين بار با  پرستار كودك  تنها مي گذاريد، تجربه كنيد. احساساتي مثل عذاب وجدان، خشم، عصباني شدن، دلتنگي، نگراني و ترس كه همگي ممكن است به سراغ شما بيايند.

اين خيلي مهم است كه كودك شما به شخصي كه وظيفه او مراقبت از كودك است عادت كند. براي اينكه اين اتفاق بيفتد بايد در بازه هاي زماني كوتاه اين كار را شروع كنيد. براي مثال اولين بار حدود 15 دقيقه فقط كودك را به پرستار خود بسپاريد و كم كم اين زمان را افزايش دهيد تا كودك از ابتدا وحشت نكند. اين به كودك كمك مي كند بدون شما باشد.

بايد در نظر داشته باشيد كه اضطراب شما به كودك منتقل مي شود بنابراين اگه دائما نگران باشيد، اين اضطراب به كودك شما منتقل مي شود.

وظايف ديگر خود را سعي كنيد انجام دهيد. قرار هاي كاري، خريد و … را خودتان به عهده بگيريد و قبل از اينكه از خانه خارج شويد مطمئن شويد كه كودكتان كاملا استراحت كرده و تغذيه مناسبي داشته است. همه وسايل مورد نياز را آماده كنيد و به اندازه كافي كنار او باشيد و با او بازي كنيد تا در ساعاتي كه شما نيستيد كمتر احساس دلتنگي كند.

سعي كنيد مدتي را همراه پرستار كنار كودك باشيد و جوري برنامه ريزيي نكنيد كه دقيقا هنگام حضور پرستار شما نيز از منزل خارج شويد و  نگهداري از كودك در منزل  به عهده پرستارش باشد.

حتما حتما از كودك خداحافظي كنيد و سعي نكنيد با گمراه كردن او و به صورت پنهاني از خانه خارج شويد. هنگام رفتن او را با وسيله بازي يا پرستار سرگرم كنيد و زماني كه مشغول بازي بود با او خداحافظي كنيد و برويد.

هميشه اين نكته را در نظر داشته باشيد كه شما به زمانهايي براي خودتان نياز داريد زماني براي ورزش، صرف وقت با دوستان و يا يك شب رمانتيك با شريك زندگيتان. بنابراين بدون عذاب وجدان حتما براي اين مسائل برنامه ريزي كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.